כיצד לבחור צבעים נכון לאתר מכירות

לצבעים שאנו בוחרים לאתר אינטרנט בכלל ולאתר מכירות בפרט, יש משמעות רבה בהשפעה שלהם על הגולש. שילוב של צבעים וגוונים בצורה נכונה יכול לתרום רבות להצלחת האתר בזכות האווירה החיובית שהגולש מזהה בו, הרושם הוויזואלי העשיר שאליו הוא נחשף ועוד. מיד תדעו טוב יותר כמה ואיזה צבעים כדאי לבחור לאתר המכירות שלכם.

השפעת הצבעים על תפקוד הגולש באתר

זה נכון שיש לא מעט מחקרים וסקרים לגבי השפעה של צבעים על בני אדם במהלכים שונים שהם מעוניינים לבצע, כולל קניות בכלל וקניות באינטרנט בפרט, אך לעתים זה יכול להפתיע כל אחד מאתנו עד כמה לצבעים יש כוח מדהים להשפיע עלינו כמעט בכל שלב של הקנייה.

כך למשל, כבר מזמן הובן שאתר שמעוצב בצבעי שחור לבן או גוונים של אפור, מועדף הרבה פחות על הגולשים, מאחר והם מרגישים נוח יותר באתר מכירות צבעוני ודינאמי. כדאי מאוד לדעת שיש צרכני אינטרנט, אם נגדיר אותם כך, שייקנו מוצר כלשהו בזכות גוון מיוחד שמשך אותם. זאת כשלא תמיד הם ממש צריכים את אותו פריט. אם כך, חשוב לשלב נכון צבעים באתר מכירות.

אם בוחרים נכון ובצורה רצינית את הצבעים לחלקי האתר השונים ניתן להגדיל את הסיכוי ליחסי המרה משופרים, להנעה של הגולשים לפעולות שבהם האתר מעוניין, לשכנוע של הגולשים לשתף מידע ומוצרים מהאתר עם אחרים ועוד.

מה משדרים לנו צבעים מסוימים

אם ניכנס עוד יותר לעומק בנושא בחירת צבעים לאתר נכיר את ההשפעות שמשויכות לכל צבע:

  • צבע צהוב – משדר שמחה, בולטות, משפיע לגבי החלטות רכישה, ונחשב גם ככזה שקשור לקיץ. בפועל, באתרי מכירות רבים תמצאו אותו בעיקר כצבע של הכפתורים.
  • צבע אדום – דומיננטיות, מיניות, עוצמה ובולטות. זהו צבע שמתאים להנעה לפעולה והוא מושך תשומת לב רבה. השימוש בו יהיה לרוב במשיכת הגולש לבצע פעולה שבה מעוניין בעל האתר, כשלרוב מדובר ברכישה, כמובן.
  • צבע לבן – ניקיון, שלווה, סדר ודיוק. זהו צבע שמתאים בהחלט להיות רקע מאחר והוא יודע להבליט את הצבעים האחרים.
  • צבע ירוק – טבע, רעננות, רוגע, ריפוי ותנועה. צבע זה מתאים אם כן כשרוצים להעביר מסרים מרגיעים וחיוניים יותר לגולשים, כמו גם למכירה של מוצרים טבעיים למשל.
  • צבע כתום – גם צבע זה נחשב לדומיננטי, מלא אנרגיה, שמחה, שחרור ויצירתיות. ככזה גם הוא יכול לשמש להעברת מסרים במטרה להניע לפעולה.
  • צבע כחול – ביטחון, יושר, מקצועיות. זהו צבע שמוכר מאתרי חברות פיננסים ותקשורת, וגם ברשתות חברתיות. צבע זה יכול לנסוך ביטחון ולהגדיל את האמון של הגולש באתר מכירות.

אז מה באמת עושים עם הצבעים בפועל

בפועל, יש לבחור צבע שיתאים לאופי המוצרים ולאופי האתר באופן כללי. כך למשל, מי שמוכר מוצרי ספורט, קמפינג ובריאות לרוב יעשה שימוש בצבע הירוק, על גווניו השונים, ומי שמשווק מוצרי ניקיון יבחר בגווני לבן או כחול.

אך מעבר לכך יש לבצע עוד מספר פעולות כלליות שישרתו את האתר:

  1. יש להתאים צבעים ביחס לנושא המרכזי של כל אתר וביחס לקהל היעד.
  2. מוטב לעבוד עם 2 עד 3 צבעים, ולא להגזים ולבלבל את עיני הגולשים.
  3. כדאי לשלב צבעים שמנוגדים אחד לשני בגוונים שלהם על מנת להבליט טקסטים מסוימים ולהקל על הגולש בעת הקריאה.
  4. עדיף להקפיד על פשטות במקום לערבב צבעים חזקים שיגרמו לאיבוד המיקוד של הגולש.
  5. גם שמירה על אחידות צבעים בין כל דפי האתר היא חשובה כדי למנוע עומס ויזואלי מיותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות