כיצד לבנות נכון דף בית לחנות אונליין

דף בית לחנות אונליין הוא מין שלט כניסה לעסק, ולכן הוא צריך בראש ובראשונה לאפשר לגולש להבין בקלות ובפשטות מה האתר יכול להציע לו. באמצעות המידע הבא תדעו טוב יותר כיצד לבנות דף בית לחנות אונליין שגם ימשוך את הגולש לתוך שאר דפי האתר כדי לבצע את הפעולות שבהן מעוניינים בעלי האתר.

מה צריך לכלול דף הבית

דף בית לחנות אונליין שבנוי נכון צריך להציג את הדברים הבאים:

  • מהי מהות העסק ומה תחום הפעילות שלו.
  • למה כדאי לבחור בעסק הזה על פני המתחרים הרבים.
  • איזה מגוון מוצרים יש וכמה הם יכולים להתאים לגולש.
  • כותרות וטקסטים שמיועדים גם למנועי חיפוש.
  • ניווט למגוון המוצרים, הקטגוריות והתכנים שבאתר.

הקפדה על מראה מעניין ונעים

חזות האתר היא דבר משמעותי עבור הגולשים, וחשוב להבין שלא מדובר רק על עיצוב גרפי נעים לעין, אלא גם במיקום ברור של האלמנטים כדי שלכל גולש יהיה קל למצוא את הכפתורים השונים, את המעברים לדפים אחרים, את הקישורים הרלוונטיים ואת האפשרות ליצור קשר. חשוב מאוד לא להעמיס יותר מדי פרטים בדף הבית כדי להשאיר את הגולש ממוקד, ולכן אין להגזים עם צבעים רבים או עם אייקונים ותמונות בשלל גדלים וצורות.

שתי נקודות טכניות בבניית הדף

בנייה נכונה של דף בית לחנות אונליין דורשת התייחסות לשתי הנקודות הבאות:

  • מהירות הטעינה של האתר – גרפיקה רבה אינה יעילה, כי היא מאטה את זמן טעינת הדף. חשוב לדעת שמנוע החיפוש של גוגל נותן עדיפות לאתרים שנטענים מהר.
  • האתר צריך להיות רספונסיבי – לא מעט גולשים מגיעים היום לאתרי אינטרנט מהטלפון החכם שלהם ולא ממחשב נייח או נייד. אם כך, האתר, וכמובן גם דף הבית, צריכים להיבנות בצורה כזו שהתצוגה תיראה היטב גם במסכים קטנים. גם כאן, גוגל נותן עדיפות לאתרים רספונסיביים.

יצירת מבנה מסודר לדף הבית

נרד קצת לעומק ונבחן את המבנה הנדרש לתצוגה איכותית של דף בית בחנויות אונליין:

  • הכותרת הראשית – זו היא כותרת שחשובה גם לקידום האתר, והיא צריכה להיות גדולה (גודל של H1) תוך שהיא מציגה את נושאו העיקרי של האתר ומשלבת את הביטוי המרכזי שיקודם. הכותרת יכולה להיות גם תמונת באנר למשל.
  • ראש הדף – כאן ניתן להציב באנרים מתחלפים או "סליידר" של תמונות מתחלפות. ניתן להשתמש באלמנט זה גם כדי ליצור כפתור של הנעה לפעולה.
  • סרטון תדמית – אם יש כזה, חשוב לשלב אותו במקום מרכזי כדי שכל גולש יוכל לצפות בו במטרה להגדיל את אמינות ואיכות העסק.
  • חוות דעת – התייחסות חיובית של גולשים יכולה להופיע בד"כ בחלק התחתון של הדף.
  • מותגים – בחלק העליון כדאי להוסיף מין אמצעי ניווט נוסף שמאפשר להגיע לדפי מוצר שונים, אך בעיקר הוא יהיה כזה שיציג לגולשים במקום אחד את המותגים איתם החנות עובדת.
  • קישורים לרשתות חברתיות – אלמנט זה יכול להיות בחלק העליון או התחתון של דף הבית, כל עוד הוא מופיע בצורה בולטת (עם הלוגו של כל רשת חברתית), כך שהגולשים יכולים להקליק ולהמשיך לכל רשת חברתית שיבחרו כדי להכיר עוד נתונים על העסק, לקרוא מידע עדכני ולצפות בחידושים האחרונים למשל.
  • קטגוריית מאמרים בסרגל הניווט העליון – נקודה חשובה שיש להתייחס אליה ברצינות היא איכות התוכן. גם אם מדובר על חנות אונליין, שבעיקר מציגה דפי מוצר, חשוב להוסיף קטגוריית מאמרים מקצועיים או תכנים שקשורים בצורה כזו או אחרת לתחום העיסוק ולקהל היעד. תכנים אלה חייבים להיות איכותיים כדי שניתן יהיה לשפר את תוצאות החיפוש בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Shopping Cart
דילוג לתוכן