כיצד להגדיל מכירות באתר סחר

התחרות העצומה בין שלל אתרי המסחר שמחכים לגולשים ברשת האינטרנט, מצריכה מחשבה והכרת מידע חשוב אם רוצים להגדיל את המכירות. הנה מספר מהלכים שכדאי לבצע בצורה רצינית כדי ליהנות מסיכוי גדול יותר למכור באתר סחר.

זיהוי והבנת התנהלות הגולשים באתר

על מנת שניתן יהיה למכור משהו למישהו, צריך קודם כל לזהות את צורת ההתנהגות שלו בכל הקשור לרכישת מוצרים ולהבין איך הוא מנהל את הגלישה שלו באתרי סחר.

כלי ניתוח ובקרה יכולים לעזור מאוד במהלך כזה, כך שחיבור לגוגל אנליטיקס הוא רעיון מצוין. כך עוקבים אחר התנועה באתר ומזהים מהיכן מגיעים הגולשים (מבחינה גיאוגרפית), מאיזה מכשיר הם גולשים (טלפון חכם, טאבלט, מחשב נייח או נייד), מהו טווח הגילאים שלהם, ומקבלים עוד לא מעט נתונים חשובים אחרים.

ניתוח הנתונים מאפשר הבנה טובה יותר בכל הקשור להתאמת האתר למכשירים השונים בהם צופים בו, לרמת הפופולאריות של מוצר כלשהו או מוצרים מסוימים, לזמן שמקדישים הגולשים לשיטוט באתר ובקטגוריות השונות שלו, לאחוז הנוטשים, לשימוש בעגלת המכירות ועוד. הבנה זו מובילה לנקיטת פעולות שיפתרו בעיות נטישה למשל, או יביאו למשיכה גדולה יותר של קהל יעד מסוים.

יצירת חוויית משתמש 

ככל שהאתר יהיה ידידותי יותר לגולש, וככל שהוא יציע גישה מהירה לכל פעולה, תמונות ברורות והסברים ממוקדים, תיווצר חוויית משתמש שכל גולש מעוניין בה. עיצוב מרענן ולא כבד מדי, מבנה מסודר והיררכי של האתר, תצוגה ברורה ואפשרות ליצירת קשר ולקבלת מענה על תשובות, מגדילים לא רק את הסיכוי להימצא מהר יותר ע" מנועי חיפוש, אלא גם את הרצון של הגולש להמשיך לחפש פריטים לקניה באתר, ולרכוש בהתאם למה שהוא מחפש.

חשוב לאפשר לגולשים להכיר אתכם טוב יותר

גולשים שמחפשים מוצר מסוים עושים זאת ע"י מנועי חיפוש או שהם מגיעים באמצעות פרסום כזה או אחר לאתר סחר. אין זה אומר שהם באמת מכירים את האתר אליו הם נכנסו, ולכן חשוב שיחכה להם דף בית מסודר עם פרטים על האתר והיתרונות של החנות. גם דף אודות, סרטון תדמית או מצגת באתר עצמו, יחד עם פיזור של תכנים איכותיים בבלוג או ברשתות חברתיות, יאפשרו היכרות עם האיכות של העסק.

כתיבת תוכן מקורי בכל דף מוצר

זו היא נקודה שחשוב להתייחס אליה במלוא כובד הראש. היום לגולשים יש אינספור אפשרויות להיכנס לאתרים רבים כדי לחפש מוצר מסוים או להיחשף למגוון מוצרים חדשים שלא הכירו. לכן כל דף מוצר חייב לכלול טקסט מקורי ומעניין. אין להעתיק או לשכפל תוכן (הדבר גם פוגע בקידום בגוגל), ואין להתקמצן במילים או לכתוב בצורה שטחית ורדודה. השקעה בתוכן איכותי (אינפורמטיבי ושיווקי גם יחד) מגדילה את הסיכוי ליצור עניין ואמון אצל הגולשים, וברור לכל בעל אתר סחר עד כמה הדבר חשוב.

צירוף חוות דעת וביקורות מהגולשים

גולש שקנה מוצר אחד או יותר באתר, צריך לקבל אפשרות להשאיר חוות דעת או המלצות שייבדקו, ואם הן יימצאו חיוביות מאוד הן יושתלו באתר במקום המיועד לכך. הדבר מחזק את אמונם של גולשים חדשים, ולכן הוספת דף או קטגוריה של חוות דעת יוסיפו המון מעבר לתצוגה מרשימה ונכונה של דפי המוצר ברחבי האתר.

שילוב מידע שמושך את העין ויוצר עניין

מעבר לטקסטים איכותיים חשוב לשלב גם תמונות ו/או סרטוני וידיאו. זה ידוע כבר שנים רבות שגם אם מדובר בטקסט איכותי, הרי שלא תמיד כל גולש יכול להיות מרוכז ולקרוא הכול (או להבין את כל מה שכתוב). תמונות ברורות שצולמו ממספר זוויות וסרטון וידיאו שמציג את המוצר ומדגים אותו, הם כלים ויזואליים חשובים מאין כמותם. שילוב נכון בין הכמות של טקסט איכותי לאלמנטים ויזואליים רציניים ועדכניים, יכול בהחלט להביא לגידול במכירות של אתר סחר.

שמירה על קשר עם גולשי ולקוחות החנות

קל יותר למכור מוצר למישהו שכבר רכש אחד באתר סחר מאשר למכור לו את המוצר הראשון. לאחר שגולש מסוים נהנה ממבנה האתר, הרגיש נוח עם תצוגת דפי המוצר ורכש אמון באתר, הוא כבר בשל יותר לרכוש מוצר נוסף אם יציעו לו זאת. גם את מי שמגיע לאתר בפעם הראשונה ניתן להניע לפעולת רכישה. גם רשימת דיוור ישיר ויצירת מועדון לקוחות מציעים לגולשים ותיקים וחדשים ליהנות מהטבות וממבצעים מיוחדים כדי שיבינו שכדאי להם לרכוש אצלכם ולא אצל המתחרים.

תוספת של בלוג ומגזין

היום בלוג הוא הרבה יותר מאשר כתיבת מספר עמודים על חוויות וכד', בלוג לאתר סחר הוא דבר חכם מאוד שיכול הן לסייע בקידום האתר במנועי החיפוש והן להרחיב את המידע לגבי מוצרי החנות כדי לבסס עוד יותר את האמון של הגולשים ולהגדיל את הרצון שלהם לרכוש משהו. גם מגזין מקצועי יגדיל את הביטחון באתר סחר בזכות כך שהוא משדר רושם, סמכות ורצינות גדולים יותר. תוכן איכותי בבלוג וכתבות מעניינות במגזין, מבדלים לטובה את האתר אל מול מתחרים שלא עושים זאת. בנוסף, הדבר מגדיל את חוויית הקנייה אצל גולשים רבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות