מאגרי תמונות בחינם ובתשלום

מהיכן בעלי אתרים יכולים להשיג תמונות? לכאורה, עושים חיפוש בגוגל תמונות ויש לנו מבחר ענק. אך אסור לשכוח כי צורת חיפוש שכזו יכולה להביא לנו תמונות מוגנות בזכויות יוצרים. הרי אנחנו לא רוצים להסתבך בתביעות משפטיות או פגיעה תדמיתית בעקבות לקיחת תמונה אסורה. על מנת לענות על הצורך של עסקים ובעלי אתרים הזקוקים לתמונות איכותיות וחוקיות אשר יופיעו באתר שלהם, הוקמו מגוון אתרים אשר מציעים הורדה של תמונות בתשלום. האתרים הללו נקראים אתרי מיקרוסטוק.

אנחנו בנטתיק החלטנו לקחת יוזמה ולרכז בצורה מסודרת את כל האתרים המובילים להורדה של תמונות ברשת. אתרים אמינים, ידידותיים למשתמש וכאלו המרכזים מאגרים של מיליוני תמונות שניתן לרכוש בכמה שקלים בודדים ועד כמה מאות שקלים. תמונות בעיקר לשימוש מקצועי.

למה צריכים תמונות?

  • על מנת להוסיף צבע, יופי ורצינות לאתר האינטרנט שלנו.
  • על מנת לאפשר למעצב הגרפי להכין את העיצוב הטוב ביותר של האתר שלנו.
  • על מנת שהכתבה שאנחנו מוסיפים לאתר תכלול תמונה אשר תעביר את המסר בצורה ברורה וחיה יותר.

מה מציעים אתרי מיקרוסטוק?

  • תמונות איכותיות ובכל גודל.
  • מבחר עצום של מיליוני תמונות. ניתן לאתר תמונות בכל תחום ונושא.
  • פתרון לבעיית זכויות יוצרים.
  • תמונות שמתאימות לכל מטרה. אתר אינטרנט, באנר, עמוד פרסומי, מגזין וכ'ו.
  • עלויות נמוכות יחסית. למי שלא מעוניין להשקיע כסף יכול להשתמש באתרים חינמיים.
  • לא מסתפקים רק בתמונות. ניתן לרוב לקנות איורים, וידאו, פלאש ואודיו.

מה החסרונות?

  • אין ייחודיות וכל אחד יכול לקנות את אותה תמונה. אך האם יש אלטרנטיבה טובה יותר?
  • מבחר ענק ומבלבל לעיתים. האם זה חיסרון? תלוי את מי שואלים.
  • התמונות לרוב זולות, אך לא מעט תמונות בעלות איכות יוצאת דופן נמכרות במחירים גבוהים. פופולאריות של תמונה מסוימת יכולה גם היא להוסיף למחיר.
  • תשלום באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי או PayPal בלבד. לא לכולם יש. אם אתם הלקוחות שלנו ואין לכם דרך לבצע את התשלום, אנחנו נשמח לסייע לכם.

תמונות להורדה בתשלום

קצת על עלויות

ניתן לרכוש תמונות באמצעות קרדיטים או באמצעות מנוי. ברכישה חד פעמית מתאים יותר לרכוש חבילה של קרדיטים. לעומת זאת, צרכן קבוע יכול לחסוך יותר עם מנוי. באתרי מיקרוסטוק יש כמה עובדות שחשוב לדעת. ככל שחבילת הקרדיטים גדולה יותר, המחיר לכל קרדיט יהיה נמוך יותר. ככל שהתמונה גדולה, מרהיבה ומבוקשת יותר, היא תדרוש שימוש במספר גדול יותר של קרדיטים. בדרך כלל, תמונה סטנדרטית וקטנה תיקח מכם קרדיט אחד או שניים. תמונה גדולה יותר או מרהיבה יותר, תיקח מכם בין 5 ל-10 קרדיטים. כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל. לפעמים תמונה מסוימת יכולה לדרוש עשרות של קרדיטים לרכישתה.

חשוב לזכור כי מיליוני תמונות הנמצאות במאגרים של אתרי מיקרוסטוק דורשות תשלום מינימאלי. אותו קרדיט בודד או שניים. רובן תמונות איכותיות ומרשימות לא פחות מאלו אשר עולות יותר כסף. עבור אתר שמתעדכן בתדירות גבוהה ושילוב תמונות חדשות נדרש יחד עם העדכון, ניתן להסתפק בתמונות הזולות יותר. תמיד תמצאו תמונה זולה שתרשים אתכם. אם מדובר בתמונה קבועה לעמוד הבית או עבור שער מגזין עסקי שאתם מפיצים למשל, כדאי ללכת גם על התמונות היקרות יותר.

iStockphoto

תיאור: האתר מתאפיין בבחירת תמונות איכותיות ביותר אשר צולמו על ידי צלמים מקצועיים. יתרון גדול הינו מנוע החיפוש המתקדם של האתר אשר משאיר אתרים רבים אחרים מאחור. מלבד התמונות, מציע האתר איורים, וידאו, פלאש וקבצי אודיו איכותיים. בעקבות הסינון הקפדני של התמונות, מבחינת הכמות, לא מעט אתרי מיקרוסטוק מתחרים מחזיקים במאגרים גדולים יותר של תמונות. אם מדברים על איכות, ללא ספק התמונות באתר iStockphoto עומדות בדרישות הגבוהות ביותר. בעקבות זאת, המחיר לפעמים טיפה גבוהה יותר מהמתחרים.

כמות התמונות: יותר מ-7 מיליון.

עלות חבילה בסיסית: 18.5$ ל-12 קרדיטים (1.54$ לקרדיט)

עלות מנוי בסיסי: 979$ לשלושה חודשים (מנוי של 30 קרדיטים ביום)

שפת האתר: אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית.

כתובת האתר: istockphoto.com

Shutterstock

תיאור: אתר המנויים המוביל והוותיק ביותר של מיקרוסטוק. האתר מחזיק במאגר הגדול ביותר של תמונות, הוא ידידותי מאד למשתמש ומציע מחירים זולים יחסית למנויים לעומת המתחרים. האתר אינו מאפשר רכישה של תמונות באופן חד פעמי וזה החיסרון הגדול שלו. המטרה של המהלך היא לפנות יותר לחברות פרסום ומעצבים אשר צורכים תמונות באופן קבוע. אם אתם מחפשים רכישה של תמונות באופן חד פעמי, כנראה שעדיף ללכת למתחרים.

כמות התמונות: יותר מ-14 מיליון.

עלות חבילה בסיסית: 50$ ל-12 תמונות קטנות

עלות מנוי בסיסי: 249$ בחודש (מנוי של 25 הורדות ביום)

שפת האתר: אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית.

כתובת האתר: shutterstock.com

Fotolia

תיאור: האתר מציג מאגר תמונות נרחב של צלמים מקצועיים וחובבניים כאחד. הבמה הרחבה הזאת מאפשרת צפייה בתמונות ממגוון סוגים ואיכויות. באתר מנוע חיפוש מתקדם המאפשר חיפוש עפ"י מילות מפתח, נושא וקולקציה. למחירים יש השפעה הנובעת מפופולאריות הצלמים של התמונות, אך יחד עם זאת חבילות המנויים הן זולות יחסית.

כמות התמונות: יותר מ-12 מיליון.

עלות חבילה בסיסית: 0.75$ לקרדיט (מינימום 10 קרדיטים לרכישה)

עלות מנוי בסיסי: 199$ בחודש (מנוי של 25 הורדות ביום)

שפת האתר: אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית.

כתובת האתר: fotolia.com

Bigstock

תיאור: האתר החדש יחסית אשר נרכש לא מזמן על ידי Shutterstock, מציע מגוון תמונות המפוזרות בקטגוריות שונות. הניווט וההרשמה לאתר נוחה ביותר והאתר מתאים יותר לגולשים המעוניינים ברכישות חד פעמיות. הניווט בעצם מושך אל האתר גולשים חדשים אשר לא התעסקו בעבר עם אתרי מיקרוסטוק. המחיר של קרדיטים באתר Bigstock יקר יחסית למתחרים, אך אין להם תאריך פקיעה. חשוב לציין כי באתר הנוכחי רכישת כמות גדולה יותר של קרדיטים מוזילה את המחיר לכל קרדיט בצורה משמעותית.

כמות התמונות: יותר מ-7 מיליון.

עלות חבילה בסיסית: 15$ ל-5 קרדיטים (3$ לקרדיט)

עלות מנוי בסיסי: אין

שפת האתר: אנגלית, גרמנית.

כתובת האתר: bigstockphoto.com

DreamsTime

תיאור: הניווט באתר קל, איכות התמונות גבוהה והמחיר בדרך כלל לא זול כל כך. תמונות פופולאריות זוכות למחירים גבוהים יותר וזה החיסרון הגדול בשיטה. לפעמים, תמונה פופולארית באתר DreamsTime ניתן למצוא אצל המתחרים במחיר הרבה יותר זול. הייחודיות היא האפשרות לרכוש זכות יוצרים בלעדית על תמונה. זאת בעלות של 250$, דבר המאפשר שימוש בתמונה באופן בלעדי.

כמות התמונות: יותר מ-11 מיליון.

עלות חבילה בסיסית: 9.99$ ל-8 קרדיטים (1.25$ לקרדיט)

עלות מנוי בסיסי: 44.99$ בשבוע (מנוי של 10 הורדות ביום)

שפת האתר: אנגלית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית.

כתובת האתר: dreamstime.com

RF 123

תיאור: האתר מתבטא במחיר זול וצבירת תגמולים המאפשרים רכישת מוצרים נוספים. רכישה גדולה יכולה להוריד את המחיר משמעותית. אפשרות הניווט והחיפוש באתר נוחה מאד ויכולה לסייע במציאת התמונות הנכונות תוך זמן קצר.

כמות התמונות: יותר מ-9 מיליון.

עלות חבילה בסיסית: 15$ ל-15 קרדיטים (1$ לקרדיט)

עלות מנוי בסיסי: 89$ בחודש (מנוי של 5 הורדות ביום)

שפת האתר: אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית.

כתובת האתר: 123rf.com

טיפים:

  • אם מחפשים משהו ספציפי, אפשרות של "חיפוש מתקדם" יכולה לחסוך זמן ולהביא לבחירה טובה יותר.
  • אם רוצים לחסוך בעלויות, לפעמים ניתן למצוא את אותה תמונה בכמה אתרים שונים. העלות באתר המתחרה עלולה להיות שונה פעמים רבות.
  • כדאי לעיין בתנאי השימוש של כל אתר בטרם הרכישה. למרות שאתם מקבלים את הזכות של שימוש בתמונה, יכולות להיות בכל זאת מגבלות כאלו ואחרות (לדוגמא, איסור למכור או להפיץ בחינם תמונה שקניתם, שימוש מוגבל של מספר פעמים בתמונה וכ'ו).
  • כדאי לשמור את הקבלה וכל הוכחה המחזקת את העובדה שיש לכם את הזכות להשתמש בתמונות הנמצאות באתר שלכם.
  • ברשת האינטרנט יש מגוון קופונים עבור רכישת תמונות באתרי מיקרוסטוק הפופולאריים. מומלץ לעשות חיפוש פשוט בגוגל של "coupon istockphoto" לחיפוש קופון עבור האתר iStockphoto לדוגמא. בצורה הזאת ניתן לחסוך עשרות אחוזים מהעלויות בעת רכישה של תמונות.

לסיכום, למרות שהצגנו כאן מחירים, לא באמת נוכל לקבוע איזה אתר מיקרוסטוק יקר יותר ואיזה זול יותר. אתר מסוים יכול לדרוש הרבה פחות כסף עבור כל קרדיט מהאתר המתחרה, אך זה לא אומר כי הוא זול יותר, כי בכדי לרכוש את התמונה יהיה צורך להיפרד מיותר קרדיטים.

תמונות להורדה ללא תשלום

ברשת האינטרנט ניתן למצוא אתרים המאפשרים הורדה של תמונות לשימוש חופשי ללא תשלום, בדומה לאתרי מיקרוסטוק הפועלים בתשלום. אמנם המבחר קטן יותר, האיכות נמוכה יותר, הרזולוציה קטנה יותר אך בהחלט ניתן למצוא תמונות איכותיות ומרשימות אפילו בחינם. אם חסר התקציב לרכישת תמונות, ניתן להסתדר עם מבחר אפשרויות חינמיות. הקדשה של זמן פרטי לחיפוש, תביא לתמונות איכותיות אפילו בחינם.

  • freeimages.com – האתר מציע מבחר עצום של כ-400 אלף תמונות ללא תשלום. באתר קהילה של 30 אלף צלמים אשר מספקים תמונות באיכות סבירה וגבוהה בהתנדבות. ניתן להיעזר במנוע החיפוש ומבחר קטגוריות לצורך חיפוש התמונה המתאימה. היתרון הוא האפשרות להוריד תמונות ללא הגבלה, אך יש צורך להירשם לאתר. צלמים מסוימים דורשים מתן קרדיט עבור השימוש בתמונות שלהם ולכן יש לשים לב לתנאי השימוש.
  • photobucket.com – האתר מאפשר לכל אחד שיתוף והורדה של תמונות. באתר מאגרים של מאות אלפי תמונות. רוב התמונות צולמו על ידי חובבנים אך ניתן למצוא גם תמונות באיכות גבוהה. ניתן להוריד תמונות ללא הגבלה וללא הרשמה לאתר.
  • stockvault.net – האתר פועל במתכונת דומה לאתר הקודם. עשרות אלפי תמונות ברמות איכות שונות. ניתן להוריד תמונות ללא הגבלה וללא הרשמה לאתר.
  • freerangestock.com – האתר מרכז תמונות חינמיות אשר ניתן להוריד לאחר הרשמה בלבד. ניתן למצוא באתר מגוון תמונות באיכות גבוהה יחסית.
  • freedigitalphotos.net – האתר מציע ללא תשלום מגוון תמונות איכותיות בנושאים שונים, אך ברזולוציה נמוכה. תמונות זהות ברזולוציה גבוהה ניתן לרכוש בתשלום. כמו כן, ניתן להשתמש בתמונות בחינם לאחר מתן קרדיט לצלם ונדרשת הרשמה לאתר.
  • morguefile.com – האתר מציע תמונות בחינם וללא הרשמה. ניתן למצוא תמונות באיכות גבוהה. החיפוש מתבצע באמצעות אפשרות מנוע החיפוש הנמצא באתר.

הערה: אמנם ניתן להוריד את התמונות ללא תשלום, אך ייתכן וקיימות מגבלות מסוימות בשימוש בתמונות. לכן, הכרחי לקרוא את תנאי השימוש, טרם הורדה של תמונות או שימוש באתר כלשהו. נטתיק לא יישא באחריות לכל נזק או פגיעה שתיגרם עקב שימוש בתמונות או/ו באתרים המפורטים בכתבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות