איך לצלם תמונות מוצר לחנות אונליין

תמונות מוצר הן הדבר הראשון שיכול למשוך את מבטו ואת תשומת לבו של כל גולש המגיע לחנות אונליין. אנו חיים בעולם הרבה יותר ויזואלי מבעבר, ולכן ניתן לראות כיצד בעלי חנויות אונליין שרוצים לפעול ברצינות כדי למכור כמה שיותר ולעמוד בתחרות הגבוהה שקיימת היום, לומדים כיצד לצלם תמונות מוצר כדי להציגן בצורה מכובדת, ובכך לשכנע יותר את הגולשים לרכוש מוצרים רבים.

חשוב להתחיל דווקא עם הרקע לתמונה

זה אולי קצת יפתיע מישהו, אך ברגע שחושבים על אובייקט הצילום צריך לחשוב מיד גם על הרקע הנדרש לצילומו. למרות שמדובר בדבר חשוב מאוד, מדובר גם בדבר כלל לא מסובך או בעייתי. ברוב המקרים כדאי מאוד שהאובייקט יצולם על רקע אחיד (לרוב לבן או צבע נייטרלי מסוים) כדי שהוא יזכה למלוא תשומת הלב של הצופה.

יש להקפיד על מצלמה איכותית

אפשר לדבר רבות על סוגי מצלמות, על הפונקציות המיוחדות שלהן או על המחירים של דגמים מיוחדים, אך כל אחד צריך לבדוק לעומק את היצע המצלמות שקיים היום כדי לזהות דגם שיתאים לסוג המוצרים שהוא מצלם ולתקציב שיש לו. חשוב מאוד לחפש חוות דעת כדי למצוא המלצות על מצלמה מסוימת עבור צילום של מוצרי חשמל או על מצלמה אחרת שמתאימה יותר לצילום של תכשיטים, כלי רכב או כל מוצר אחר.

הוספה של חצובה זה דבר שהוא כבר כמעט חובה עבור כל מי שרוצה לצלם היטב תמונות מוצר לחנות אונליין. החצובה מייצבת את המצלמה, תורמת לאיכות התמונה בצילום בחשיפה ארוכה והיא מפנה את שתי ידיו של הצלם לפעולות אחרות שקשורות לצילום.

לא לשכוח את חשיבות התאורה

שימוש בתאורה נכונה יתרום רבות לרמת התוצאה של צילום מוצרים מכל סוג שהוא. זאת במיוחד אם מקפידים על התאמת סוג ועוצמת התאורה לכל מוצר. יהיו מוצרים שמתאימים יותר לצילום בתאורת יום, לעומת מוצרים אחרים שיצולמו דווקא באווירה פחות בוהקת. זאת בהתאם לרצון להדגיש מוצר מסוים או לשלב אותו מעט במראה שמסביבו.

מנורות מסוגים שונים נמכרות היום בכל מקום, ולא קשה למצוא גופי תאורה בהספקים שונים על מנת לצלם כל מוצר שרוצים. לרוב, מדובר על מנורות בעוצמה סבירה, אך גם בנושא זה חשוב למצוא חוות דעת של מי שנהנה מתאורה בעוצמה מסוימת כשצילם כלי עבודה לעומת מי שעבד עם רמת תאורה אחרת כשצילם כלי בית.

זיהוי הטווח וזווית הצילום הטובים ביותר

מדובר על נקודה חשובה שיכולה ליצור יתרון גדול למוצרים מסוימים שמנסים למכור בחנות אונליין. הנה מספר דוגמאות בעניין הזיהוי של טווח הצילום והזווית הנכונה:

  • כשמצלמים רהיט או מערכת לבוש כלשהם, כדאי לצלם מרחוק על מנת להמחיש את הרושם הרב של המוצר עצמו.
  • כשמצלמים מוצר מורכב מאוד, חשוב לצלמו מקרוב כדי להמחיש את כמות וגודל הפריטים שמרכיבים אותו.
  • כשמצלמים מוצר שיכול לכלול גם תוספות מסוימת (כמו מחשב נייח שיכול לכלול בעסקת המכירה גם אוזניות, עכבר, מקלדת וכיו'), כדאי לצלם פעם אחת את המחשב לבד ופעם נוספת את המחשב עם האביזרים הנוספים כדי להמחיש את הקשר ביניהם.

יצירת תמונות בגודל זהה

חנות אונליין צריכה להציג את כל תמונות המוצר בגודל זהה. הדבר משדר סדר ומקצועיות לכל גולש,  ומקל על בדיקת המוצרים במהלך שיטוט ממושך באתר. ניתן לבצע פעולות של חיתוך ושינוי גודל של תמונות בתוכנת עריכה. ואם כבר אנו מדברים על תוכנת עריכה, הרי שאין לוותר עליה בסיום עבודת הצילום. זאת בזכות היכולת שלה להוסיף אפקטים, לשפר את האיכות, להדגיש צבעים, לשנות את עוצמת התאורה ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות