הסוגים השונים של כתיבת תוכן

תכנים אינפורמטיביים שמסייעים לגולשי האתר

כבר ידוע שתוכן הוא דבר חשוב מאוד בכל אתר אינטרנט שמכבד את עצמו ואת גולשיו. אך תוכן הוא גם מושג מעט כללי, מאחר והוא מתייחס למה שיש בתוך כל דבר שבודקים אותו לעומק, אם נגדיר זאת כך. לגבי אתרי אינטרנט, התוכן הוא זה שעונה לשאלות של הגולש, מראה מה הגולש יכול לעשות באתר, ובאופן כללי מדגיש משמעותית את הערך שהאתר מציע. לכן היום כתיבת תוכן לאתרים הופכת למורכבת יותר בשל סוגיה השונים.

הכוונה היא שכל סוג של תוכן מיועד למטרה אחרת. נתחיל כאן עם התוכן האינפורמטיבי, שאולי נחשב למעט "יבש" יותר, אך זה כל הרעיון שלו מאחר והוא נועד להעניק לגולש המון מידע איכותי, מדויק ואמין בין אם אנו מדברים על סוג שירות שהוא יכול לקבל מבעל מקצוע מסוים ובין אם אנו מדברים על עוד נתונים חשובים שכדאי לו מאוד להכיר לגבי תחום מעיסוק כלשהו כדי ליהנות בסופו של דבר מתוצאה ממצה לחלוטין.

תכנים שיווקיים שמניעים את הגולש לפעולה

מעבר לתכנים אינפורמטיביים, שלעתים יכולים לכלול מידע רב היורד לפרטים טכניים וכיו', הרי שניתן למצוא באתרים רבים גם תכנים שיווקיים. כך, כתיבת תכנים לאתרים מראה עד כמה היא יכולה להגיע בצורות שונות לחלוטין. תוכן שיווקי נחשב ל"רענן" יותר מאחר והוא מתובל במילים שמפארות את בעל העסק ואמורות לשכנע את הגולש לשכור דווקא אותו ולא בעל מקצוע אחר. כך הדבר גם לגבי כתיבה לאתרי מסחר שמוכרים פריטים שונים ומגוונים.

תוכן כזה צריך להיות איכותי מאוד, כשהדבר בא לידי ביטוי בכך שאסור להגזים בשבחים על בעל האתר, אסור שמאמר מסוים יהיה ארוך מדי, וצריך לדאוג במיוחד לכך שהמילים ידחפו את הגולש לבצע פעולות חשובות כמו השארת פרטים באתר, התקשרות טלפונית לבעל העסק וכיו'. אם נחזור לרגע גם לאותה כתיבת תוכן לאתרים שכוללת מאמרים אינפורמטיביים, נראה כיצד שילוב מקצועי בין האלמנט האינפורמטיבי לשיווקי יוצר אתר עוצמתי ומצליח.

תכנים למטרות קידום אורגני

יש עוד כתיבה של תכנים שמדגישה את הגיוון הרב של הטקסטים באינטרנט. כאן אנו מדברים על כתיבת תוכן לאתרים בצורה מעט אחרת. כלומר, לעתים יכול להיות שהכתיבה תהיה מיועדת פחות לאתר עצמו, ויותר למקומות אחרים ברשת האינטרנט כדי לקדם את האתר כמה שיותר. קידום אורגני נעשה בעיקר ע"י כתיבת מאמרים, והוא מדגיש את השוני בינו לבין קידום ממומן שמבוסס על רכישת מודעות פרסומת מגוגל למשל.

בין אם אנו מדברים על כתיבה לאתרי מאמרים מסוימים שמהם ניתן להוציא קישורים לאתר רלוונטי, ובין אם אנו מדברים על כתיבה לבלוגים או לדפי פייסבוק מסחריים, אנו יכולים לראות כיצד מדובר על מהלך של קידום אורגני ממוקד, איטי, יעיל ורציני, כשההתמקדות היא פחות באתר ויותר באלמנטים וירטואליים אחרים, כאמור. אם כן, כתיבת תוכן לאתרים יכולה לעתים להתבצע בצורה עקיפה, אם נגדיר זאת כך, ועדיין לתרום רבות לאתר עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות