5 כלים שימושיים לאתרי איקומרס

לאחר בניית אתר איקומרס יש לנהל אותו בצורה יעילה שתמקסם את היכולת שלו ליצור קהל לקוחות משמעותי בדרך להגדלה עקבית של המכירות ולהתמודדות רצינית מול התחרות הרבה. לפניכם 5 כלים חשובים שיתרמו רבות לניהול טוב יותר של אתר איקומרס.

  1. Smartlook – מעקב אחר פעילות הגולשים באתר

לפעילות הגולשים באתר מסחר יש משמעות רבה. Smartlook הוא כלי חכם שמאפשר צפייה עקבית בהתנהגות הגולש. מנהל האתר יכול לראות לאן הגולש מזיז את העכבר, וכמובן גם לזהות אלו כפתורים זכו לקליק מצד הגולש. מדובר במעקב נרחב וצמוד אחר פעילויות הגולשים על מנת שניתן יהיה לשפר מבנה של אתר מסחר כדי להגדיל במהרה את הסיכוי שהגולש יהפוך לרוכש.

כלי זה מדגיש את הרצון של בעלי אתרי מסחר למכור מהר וכמה שיותר באתר שלהם, מאחר והם לא נבנו במטרה לספק מידע אינפורמטיבי. לכן, אם באמצעות Smartlook ניתן לבנות נתיב מסודר שיוביל את הגולש לקנייה מהירה בצורה פשוטה וברורה, הרי שניתן להרוויח מכך לא מעט.

  1. Yotpo – הגולשים יכולים לדרג מוצרים

מאחר וצרכנים רבים מקפידים לבדוק דירוגים של מוצרים שמעניינים אותם בטרם הרכישה, הרי ש-Yotpo הוא כלי מצוין לאתרי איקומרס שרוצים לחזק עוד יותר את דעתו של הגולש על מוצרים שונים באתר שלהם.

באמצעות כלי זה יכול בעל האתר להציג ביקורות על המוצרים, ובכך הן להגדיל את ביטחונו של הגולש ברכישת מוצר מסוים והן להגדיל את האמון של הגולש באתר עצמו. עם Yotop ניתן להציג ביקורות על מוצרים ותמונות שהועלו ע"י לקוחות, ואף להציג את הדירוג בגוגל.

  1. Canva – לעצב חומרים שיווקיים לבד ובקלות

עיצוב של חומר שיווקי שצריך להעלות לאתר איקומרס לא חייב להיות עניין למקצוענים בלבד. תוכנת Canva אינה עולה כסף, אך היא שווה המון. בל נשכח שהיום אנו חיים בעולם ויזואלי מאוד, ולכן רק חומר שמגיע מעוצב בצורה שמושכת את העין ומעבירה את המסר, יקסום לגולש, ובכך הוא יישאר באתר להמשיך להתעניין במוצרים או במבצעים, ויגדל הסיכוי שירכוש מוצר אחד או יותר.

לכן, כשיוזמים מבצע מכירות מסוים או כשרוצים להשיק מוצר חדש למשל, ניתן לעצב בקלות מסר שיווקי לאתר ולרשתות חברתיות באמצעות Canva. אגב, כך גם חוסכים כסף מאחר ולא צריך להיעזר בשירותיהם של מעצבים גרפיים או לשלם על תוכנות עריכה יקרות.

  1. WooHoo – איסוף קליל של מיילים

המידע שצובר בעל אתר איקומרס על הגולשים הוא חשוב מאוד. מידע זה מעיד על זמן השהייה של כל גולש באתר, מאיזה דף החליטו גולשים מסוימים לצאת במהרה, באיזה כתובת מייל משתמש כל גולש, מאיפה הגיע כל גולש לאתר ועוד. הדבר מאפשר יצירת רשימת תפוצה והרצת קמפיינים (גם ברשתות החברתיות, תוך זיהוי הנתונים האישיים של הגולשים בכלים כמו פייסבוק למשל).

ידוע שהפצת מיילים מסודרת מגדילה את הסיכוי לשכנע גולשים שכבר בקרו באתר לרכוש מוצרים חדשים או כאלה שהם כבר התעניינו בהם, אך החליטו משום מה לא לרכוש אותם עדיין. באמצעות התוסף WooHoo קל לאסוף את כתובות המייל של הגולשים בזכות בנייה בצורה פשוטה של מין פופ-אפ שמושך את העין ומציע הטבה לגולשים שישאירו כתובת מייל.

  1. Klaviyo – אוטומציה בשליחת מיילים שיווקיים

הכלי הזה יכול לשרת היטב בעלי אתרי איקומרס לאחר שאספו מיילים באמצעות הכלי הקודם. המערכת של Klaviyo מיועדת לשיווק מיילים בצורה אוטומטית, ליצירת רשימות תפוצה עם התאמה אישית, ואף להצלבת נתונים עם הרשת החברתית פייסבוק (עבור מי שמעוניין בפילוח מדויק בטרם הוא פותח בקמפיין ממומן).

באמצעות Klaviyo משתמשים במיילים שהשאירו הגולשים ובונים מערך של מיילים שיישלחו לכל מי שנרשם באתר ולכל מי שביצע פעולה מסוימת באתר. מערכת אוטומטית כזו יוצרת גם מיקוד רב, והיא חוסכת לא מעט זמן לבעל האתר או למי שמנהל את האתר מטעמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות