מבנה קישורים נכון באתר וורדפרס

קישורים של כלל העמודים באתר שלנו יכולים להשפיע הן על חווית השימוש של הגולשים והן על הקידום האורגני בגוגל. כבר בתחילת תהליך בניית אתר וורדפרס, חשוב להקדיש תשומת לב לנושא הקישורים ולקבל החלטה חשובה.

הקישור של כל עמוד באתר (עמודים רגילים, פוסטים, קטגוריות, דפי מוצר ועוד) חייב לכלול את כותרת הנושא של העמוד. אם מדובר על עמוד אודותינו, הקישור יכלול כתובת כמו mywebsite.co.il/about ואם לדוגמא מדובר בפוסט עם מדריך איך להשתמש בוורדפרס, הקישור יהיה עם שם בסגנון mywebsite.co.il/how-to-use-wordpress.

הגדרת מבנה קישורים קבוע בוורדפרס

נכנסים לאזור הגדרות > מבנה קישורים

וורדפרס תאפשר לנו לבחור מבנה קבוע מתוך הרשימה הבאה:

  • פשוט – וורדפרס מוסיף אוטומטית מזהה עמוד לכתובת הקישור שלכם. שיטה זו לא מומלצת.
  • שנה, חודש, יום ומזהה הפוסט – לצד הכותרת של נושא העמוד, הקישור יכלול תיקייה של שנה, חודש ויום. שיטה זו לא מומלצת מכיוון שריבוי תיקיות לא תורם לקידום בגוגל, בלשון המעטה.
  • שנה, חודש ומזהה הפוסט – כנ"ל, שיטה לא מומלצת.
  • טקסט כלשהו ומספר הפוסט – מעבר לשם העמוד, מספר מזהה העמוד בתוכן הקישור מיותר לגמרי ולא אסתטי.
  • מזהה הפוסט – הבחירה המומלצת ביותר שלנו. פשוט להציג את נושא העמוד בלבד בתוך הקישור.

לכן, אנחנו נבחר באפשרות של "מזהה הפוסט".

באפשרויות נוספות בהמשך העמוד, נוכל לבחור תיקייה קבועה עבור קטגוריות, תגיות, קטגוריות מוצר ותגית מוצר. בקידום אתרים ידוע כי קישור שמכיל תיקייה משדר לגוגל כי התוכן פחות חשוב מאשר תוכן שנמצא בתיקייה הראשית של האתר. לכן, אנחנו לא חייבים ליצור שם קבוע עבור קטגוריה או תגיות של פוסטים/עמודים.

באתרי איקומרס לעומת זאת, מכיוון שמדובר בהיררכיה עם הרבה עמודים, יהיה נכון להוסיף תיקייה של Product בדפי מוצר ותיקייה של Category עבור דפים של קטגוריות מוצרים. ברירת המחדל בוורדפרס של קטגוריית מוצרים היא product-category. ההצעה שלנו היא לכתוב category בלבד. האינטרס שלנו הוא לצמצם את אורך הקישור לטובת נוחות ואסתטיות.

באזור של מבני קישורים של מוצרים נוכל להמליץ על אפשרות בסיס מותאם אישית.

מבנה קישורים באנגלית או עברית?

ההמלצה שלנו היא להשתמש במבנה קישורים באנגלית באתר, מכיוון שכתובת בעברית הופכת לג'יבריש ארוך במיוחד בעת העתקה ושיתוף.

דוגמא לכתובת בעברית אחרי העתקה:

mywebsite.co.il/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9-%D7%91%D7%95%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%A4%D7%A8%D7%A1

דוגמא לכתובת באנגלית:

mywebsite.co.il/how-to-use-wordpress

כפי שאפשר לראות, הכתובת באנגלית יותר קצרה משמעותית, אסתטית, מובנת וניתן לשתף אותה בקלות. החיסרון של שימוש בכתובת באנגלית באתר עברי הוא שאנחנו נצטרך ידנית לכתוב את שם העמוד באנגלית, בעוד שוורדפרס מושך אוטומטית את שם העמוד בעברית לתוך הקישור, אותו נצטרך לערוך כל פעם שנוסיף עמוד/פוסט/מוצר חדשים באתר. בכל הנוגע לנושא של קידום אורגני בגוגל, ההבדל בין שימוש במבנה קישורים באנגלית ובעברית הוא מינורי ולדעתנו אין מה להתייחס אליו.

כדאי שהשימוש יהיה אחיד ולא יהיה מצב שחלק מהקישורים באנגלית וחלק בעברית. אם יש לכם אתר פעיל עם עמודים שכבר מופיעים בגוגל, אנחנו לא נשנה את הקישורים כדי לא לפגוע בקידום האתר ולא ליצור מצב שיהיו קישורים חיצוניים לא עובדים אשר מפנים לאתר שלנו. נוכל לשנות את הקישורים בעזרת הפניית 301 – המערכת אוטומטית תעביר את הגולש מהקישור הישן לחדש. ניתן לבצע הפניות 301 לקישורים באתר בקלות בעזרת תוסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות